Amerikan Sermeyesinin Türkiye'deki Yüzü Fox Tv
SON DAKİKA
Sol Ok
Sağ Ok
Yazarlar - Köşe Yazıları
Samsun Haber – Akasyam Haber  Samsun'dan son dakika haberler – dünyanın haberi bu sitede
ANASAYFA Genel Güncel Gündem Siyaset Samsun Haber Kent Kültürü Türkiye Dünya Ekonomi Kültür Tarih
Amerikan Sermeyesinin Türkiye'deki Yüzü Fox Tv
08.07.2020 16:15:52

 

Amerikan Sermeyesinin Türkiye'deki Yüzü Fox Tv

Dünyanın devasa basın-yayın organları ve haber kanalları, gelişmekte olan ülkelerde yayın yapan medya organlarını satın alıyor, bazen de evlilikler yapıyorlar. Ancak, dünya ne kadar küçülse ve birbirinin içine geçse de herkes herkesi tanıyor ve kim olduğunu da biliyor.

BU NE HASSASİYET?
Bir süredir yayın politikası karşısında şaşırdığımız ve zaman zaman ağzımızı açık bırakacak şekilde ‘milliyetçi’ sloganlar atan bir TV kanalı var: FOX TV Özellikle haber bültenlerinde sıkı milliyetçi söylemler gözlemliyoruz FOX TV’nin. Terörle mücadele haberlerini işlerken, ‘içimizden birileri’ gibi davranıyorlar. Demokratik yaklaşımlar, açılımlar vs. gibi sosyal politikalar itibariyle hükümete ve politikalarına şiddetle karşı çıkıyor ama konu hassas milli konular olduğunda kim olduğunu gözetmeksizin top yekun destek veriyorlar.
İşte bu yüzden araştırdık FOX TV’yi. Başka birçok eleştirilecek tarafı var ise de özellikle FOX’un haberlerine takıldığımız için.
Amerikan sermayesi olmasına rağmen, tüm diğer kanallardan daha milliyetçi çizgide yayın yapan ve ana haber bültenlerini ‘Havasına suyuna’ diyerek sonlandıran FOX TV’nin Türkiye serüveni hayli ilginç.
Sonuç itibariyle; elin Amerikalısı bizi neden bu kadar seviyor, merak ettik biraz.
FOX TV, News Corporation’un Türkiye'de yayın yapan televizyon kanalı. Rupert Keith Murdoch’un sahibi olduğu ABD'li medya grubu, News Corporation. Murdoch aslen Avustralyalı. Ülkesi Avustralya'da gazeteler, dergiler ve televizyonlarla çalışma hayatına başlayan Murdoch, şirketini İngiliz ve Amerikan medyasına doğru genişletmiş ve dünyanın en önemli ve zengin medya patronlarından biri olmuş. Dünyanın en zenginleri 2007 listesinde 9 milyar dolarlık servetiyle 73. sırada yer almış.


MURDOCH KİMDİR?
Murdoch, İngiltere'de The Sun, The Times, The News of the World gazeteleri ile Sky kanalının yüzde 39'unun sahibi. Murdoch bu bağlamda İngiltere’nin Aydın Doğan’ı sayılıyor. Ve Forbes'a göre dünyanın en etkili 13'ncü ismi. Tabii ki eski güçlü Aydın Doğan’ın.
Wikipedia bilgilerine göre; Rupert Murdoch'a ait Fox News Channel, ABD’de politik açıdan muhafazakar olmasıyla, muhafazakâr politikacıları ve görüşleri savunmasıyla eleştiriliyor.
Yani; sıkı bir Amerikan muhafazakârı.. Garip (!)
Haber kanalı 2004 tarihli, yapımı ve yönetimi Robert Greenwald’a ait olan ‘Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism’ (Rupert Murdoch’un Gazetecilik Savaşı) adlı belgeselde de ağır eleştirilere uğrar. Profesör Roy Greenslade’in Guardian Unlimited için yazdığı bir makalede Murdoch'un medya imparatorluğuna ait 175 gazetenin tamamının, Irak savaşını savunan haberler yaptığına işaret ediliyor.
İddialara göre: Rupert Murdoch'a bağlı muhâbirlerin haber üretmek için bazı telefonları polise rüşvet vererek ya da özel detektifler tutarak dinlediği iddia ediliyor bir dönem.
Soruşturmalar News of the World'un 2000-2003 yılları arasında bir kaç dinleme olayının ötesinde polise rüşvet vererek dört bine yakın kişinin telefonlarını dinlendiğini ortaya çıkarıyor.


HER TÜRLÜ İDDİA VAR
Ülkedeki gazetelerin üçte ikisinin sahibi olduğu Avustralya’da Başbakan Julia Gillard, Rupert Murdoch’ın Avustralya’daki medya kuruluşları hakkında da meclis soruşturması yapacaklarını belirtiyor aynı dönemde.
ABD'de de Murdoch gazeteleri mercek altına alınıyor... Ayrıca News of the World gazetesinin, ABD’deki 11 Eylül saldırılarında ölenlerin yakınlarına ait özel bilgileri temin etmeye çalıştığı yönündeki iddialar üzerine FBI soruşturma açıyor. Aralarında Cumhuriyetçi Kongre üyesi Peter King ve Amerikan Senatosu ticaret komisyonu başkanı Jay Rockefeller'in de dahil olduğu birçok siyâsetçi, Murdoch'un Amerika'daki gazetelerinin yasadışı dinleme olayına karışıp karışmadığı yönünde inceleme yapılmasını talep ediyor.
İddialar tabii ki bunlarla sınırlı değil. Babasının Anzak kuvvetlerinde yer alışı, Çanakkale maceraları ve muhabirken gazete sahibi oluşundan sonra oğul Murdoch’un dünyanın sayılı medya patronları arasında yer almasından internette sık sık yayınlanan dünyanın en zengin Yahudi iş adamları listelerinde de hep 1 numara olmasına kadar.
Enteresan değil mi?


VE TÜRKİYE MACERASI
Türkiye’ye TGTRT’yi satın alarak giriyor FOX TV ve Murdoch. TGRT’nin isim ve yayın haklarının devredilmesinden sonra aynı frekans üzerinden 24 Şubat 2007 tarihinde yayına başlıyor FOX TV.
Türkiye’de FOX Grup’un; FOX TV, Baby TV, FX TV, FOX Life ve National Geo Turkey olmak üzere hatrı sayılır bir genişlemesi var.
Ve geldiğimiz noktada; ‘Bir başkadır benim memleketim’ havaları..
Sizin burnunuza da kötü kokular gelmiyor mu?

Fox Tv Murdoch The Sun The Times The News Sky canal Fox News Channel ABD Amerika Robert Greenwald Rupert Keith Murdoch Terör
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
vatandaş     2020-07-08 % 52 % 52 diye övünülen kısmın % 48 karşı tarafı var ya, işte o % 48 kilimin altına süpürülen pislikleri fox sayesinde görüyor.tgrtyi foxa SATANLARA DA bi çift laf etseydiniz ya...
GALERİLER