Bir rutin işlem: Hrant Dink

Dönemin Samsun Asayiş Müdürü Yakup Kurtaran bir ile Emniyet müdürü yapıldı. Kendisi Hrant’ı vuran Ogün Samast ile Türk bayrağı fonlu poster fotoğrafı çektiren isimdir.

Türkiye - 01-12-2012 11:16

 
Kamuda terfi etmenin zımni bir kuralı var anlaşılan . Hrant Dink ' in kanı eline bir şekilde bulaştı mı terfi garanti.

Tahammül edebilirseniz ezberden sayıyorum. . . Dönemin İstanbul Valisi Muammer Güler , önce Kamu Güvenliği Müsteşarlığı 'yla ödüllendirildi , ardından AKP ' den vekil oldu . ( Hrant Dink valiliğe çağırılıp iki MİT ' çi tarafından " uyarılmıştı " . ) Dönemin İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah , Osmaniye ' ye vali oldu . ( Kendisi yapılacak suikastla ilgili ihbarları ciddiye almamış ve olayın ardından da dakka bir gol bir " milliyetçi hislerle işlenmiş bir cinayet " teşhisini koymuştu. ) Başbakan Yardımcısı olan Cemil Çiçek devlet protokolünün iki numarası, yani Meclis Başkanı oldu. ( İşaret parmağıyla Hrant ' ı " bunu " diye " işaret " etmiştir. ) Cinayet planlandığı esnada Trabzon Emniyet Müdürü olan Ramazan Akyllrek, Teftiş Kurulu Başkanı yapıldı. ( Erhan Tuncel ve şürekâsını " devlete kazandıran " şahsiyettir kendisi. ) Dönemin Samsun Asayiş Müdürü Yakup Kurtaran bir ile Emniyet müdürü yapıldı. ( Kendisi Hrant ' ı vuran Ogün Samast ile Türk bayrağı fonlu poster fotoğrafı çektiren isimdir. ) Arada atladıklarım mutlaka vardır, affınıza sığınıyorum . Neticede soruşturulmamalarını filan geçtim, Hrant Dink ' in kanı eline bir şekilde bulaştı mı terfi ediyorsun arkadaş . Son olarak yüce yargıdan bir isim eklendi bu listeye . Yargıtay Hâkimi Nihat ömeroğlu , AKP ' nin desteğiyle memleketin ilk kamu denetçisi ( ombudsman ) oldu . Kendisi , Hrant Dink cinayetine giden yola döşenen taşlardan sonuncusunun taşınmasına el atmış bir isim . Hrant Dink bir yazısından cımbızlanan cümleyle 301 . Madde ' den yargılanıyordu . Bilirkişinin aksi yöndeki raporuna rağmen altı ay hapis cezasına çarptırıldı . Yargıtay Savcısı da Hrant Dink ' in lehinde görüş belirtti . Ancak dosya Yargıtay Genel Kurulu ' na gitti ve orada onandı . Altında yeni kamu denetçimiz ömeroğlu ' nun da imzası vardı . Yargıtay ' ın bu onama kararından sadece altı ay sonra Hrant Dink öldürüldü . Nihat ömeroğlu ' nun açıklamasını okudum bugün . Tepkilere üzgünmüş ve şöyle demiş aynen : " 18 kişi biz vardık . Beş kişi de kararı onaylayan Yargıtay 9 . Ceza Dairesi ' ndekiler . Yani 23 kişiydik . Ben sadece biriydim . Dosya üzerinden rutin işlem yaptık . Hrant Dink ' i ulusalcıların tepkilerinden , medyadan biliyordum ama dosyadaki ismin Hrant Dink olduğunun farkına bile varmadım . Zaten isim Hrant bile değildi . Fırat Dink diye yazıyordu . Dosya üzerinden vicdani kanaatimize göre karar verdik . " Yani insanların hayatları hakkında böyle karar veriyor yüce yargı , öyle mi ? Değil 23 kişi , 230 kişi bile olsa herkes kendi kararından kendisi sorumludur . Yoksa , hâkim arkadaşlarım suçlu bulunca ben de suçlu bulmuş sayıldım , misali bir hukuk mantığı mı var ? Peki , dosya üzerinden " rutin işlem " mazeretine ne demeli ? O dosyada kapı gibi bir bilirkişi raporu , Yargıtay Savcısı ' nın karşı görüşü ve en mühimi Hrant Dink ' in o yazıdaki meramının ne olduğunu anlatan savunmaları da yok muydu ? " Hrant ' ın adı bile yoktu dosyada Fırat Dink yazıyordu " demiş ömeroğlu . Son karar mercii konumunda olan bir yüksek hâkim nasıl olur da önündeki dosyada " aslında " kimin yargılandığını bile bilmez , bilemez , biri ne olur izah etsin bana ? Ben sadece tetikçilerin Hrant * ın yazılarını bile okumayan , dolduruşa gelmiş çocuklar olduğunu sanırdım . Meğer fena hâlde yanılmışım . Meğer bir " rutin işlem " cinayetine kurban gitmiş Hrant Dink . Eli kana bulaşmış herkese bol terfili günler dilerim . Sadece yemeklerden önce değil , her daim " rutin " olarak ellerinizi yıkayınız.

DEMİRAY ORAL / TARAF
Günün Diğer Haberleri
haber yazılımı