Uyarıyoruz

Yerleşim yerleri ile iç içe, okullar ile yan yana bulunan akaryakıt istasyonları pimi çekilmiş bomba gibi Yeni bir facia geliyorum diyor! Türkiye’nin birçok noktasında yerleşim alanlarıyla iç içe olan akaryakıt istasyonları, can güvenliği açısından çok büyük bir tehlike arz ediyor

Türkiye - 03-11-2014 10:05

Yerleşim yerleri ile iç içe, okullar ile yan yana bulunan akaryakıt istasyonları pimi çekilmiş bomba gibi Yeni bir facia geliyorum diyor! Türkiye’nin birçok noktasında yerleşim alanlarıyla iç içe olan akaryakıt istasyonları, can güvenliği açısından çok büyük bir tehlike arz ediyor. Daha önce yaşanan facialara rağmen başta büyük şehirler olmak üzere pek çok kentte petrol istasyonları yerleşim yerleriyle iç içe faaliyet gösteriyor. Hatta bazı akaryakıt istasyonları okullarla aynı alan içinde bulunuyor. Karayolları kenarında yapılacak ve açılacak tesisler hakkındaki yönetmelik de hiçe sayılıyor. Olası bir facia her an kapımızda.   İnsanlar İçin Büyük Tehdit  Yaşanan facialardan bir türlü ders çıkarmıyor. Ard arda gelen maden faciaları, kuralları hiçe sayarak seyreden otobüs ve minibüslerin kazaları, ihmal ve suiistimaller nedeniyle karşılaşan üzücü durumlar; ne kanunların kazaları önleyici nitelikte çıkarılmasına sebebiyet veriyor, ne de uygulamalardaki denetimlerin kalitesini ve caydırıcılığını artırıyor. Bu vurdumduymazlık nedeniyle yeni bir facia göz göre göre geliyorum diyor. Yönetmelikler hiçe sayılarak mahallelerin aralarına evlerin altlarına hatta okulların hemen bitişiğinde faaliyet gösteren benzin istasyonları, adeta yeni bir facianın habercisi.  Şehirleri bekleyen büyük tehlike  OLASI bir İstanbul depreminde oluşabilecek kaza senaryoları üzerine 2010 yılında bir rapor hazırlayan Kimya Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, akaryakıt istasyonlarının barındırdığı tehlikeye dikkat çekiyor. Raporda, “90 metre yakında olan kurtulamaz” deniliyor. Rapor, yönetmelikte 50 ile 25 metre mesafe şartı konan işletmelerin mevcut yasalara uysa bile insan sağlığı için büyük tehdit oluşturduğunu gözler önüne seriyor. Aynı raporda “Yerleşim alanlarının içinde kalmış tesislerinin kent dışına taşınmasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir” deniliyor.  Türkiye’de yıllardır var olan bir tehlike ısrarla görmezden geliniyor. Yerleşim alanlarıyla iç içe kurulmasına ruhsat verilen akaryakıt ve otogaz istasyonları insan sağlığını tehdit ediyor. Konunun uzmanları tarafından herhangi bir patlama durumunda yakınındaki her şeyi yok edebileceği uyarısına rağmen söz konusu istasyonları yerleşim alanlarından uzaklaştırmak adına gerekli adımlar atılmıyor.  Yerleşim Alanlarıyla İç İçe  İstanbul depreminde oluşabilecek kaza senaryoları üzerine bir rapor hazırlayan Kimya Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, yakıt istasyonlarına dikkat çekiyor ve 90 metre yakında olan kurtulamaz” diyor. Raporda, “Yerleşim alanlarının içinde kalmış tesislerinin kent dışına taşınmasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir” deniliyor.  İstanbul’un tüm semtlerinde yerleşim alanları ile iç içe olan akaryakıt istasyonları görmek mümkün. Öyle ki bu istasyonlar, birçok yerde evlerin alt katında ve üstteki dairelerde ikamet eden vatandaşlar hiç bir şeyden habersiz günlük yaşamlarını sürdürüyor.  Rahmi YOLCU – MİLLİ GAZETE
Günün Diğer Haberleri
haber medya kadın