Kur'anı Kerimde ki hükümler sosyal hayatımızı ve temel sorunlarımızı düzene sokarak aydınlığa ulaştırma amaçlıdır.
Tevhid'i düzen La’İlahe ile başlar, İllallah ile hakimiyetini kurar, Muhammed’un Resulullah ilede tatbikatını tamamlar.
Tevhid’in başında ki La..., Arapça bir kelime olup, yok manasına gelir.,
La İlahe..., Beşeri olan bütün mabutları ve düşünce yapısında oluşan ilahları elinin tersiyle iterek batılın çöplüğüne atar.,
Ve İllallah ile..., Allah’ın dışında ki tapılacak her şeyi reddedip, Allah'tan başka ilah olmadığını kabullenmektir.
Müşrikler hem Allah’a inanıyorlar hemde putları Allah’a ortak koşuyorlardı.,
Çünkü Rububiyette, her şeyin sahibi ve yaratıcısı Allah olduğunu kabul ederler.,
Fakat Uluhiyette, Allah’a eş koşarak başka ilahlar edinirler.
Allah bu hususta şöyle buyurmakta, And olsun ki onlara sorulsa, Gökleri, Yeri, Güneşi ve Ayı kim yarattı mutlaka Allah diyeceklerdir.
Hz.Muhammed s.a.v.,
La'İlahe ibaresisini put perestlerin kalplerine ilahi bir hançer gibi saplamak ve put diyarında tevhid'e dayalı bir düzeni tesis etmekle görevlendirilmişti.
Beşeriyetin içinde bulunduğu ızdırap, gayri İslami anlayış ve hayatı kemiren sahte ilahlar., İnsanlığı pençesine takmış uçuruma sürüklemekte.,
İnsanlarda bilerek veya bilmeyerek nefsani arzular istikametinde sahte putlara kul ve köle olmakta.
La'İlahe... İnsanlığın putlaşmış şeytani düzenini reddederek, iman ile küfür arasında itikat bekçiliği yapar ve Allah'a kulluğu insanlığın merkezine koyarak uçuruma düşmekten korur.
Görüldüğü gibi tevhid’in başından La’yı kaldırdığınız zaman, iman ile şirk birbirine karışır., La, iman ile şirk’in birbirine karışmaması için ilahı bir koruyucu ve ilahi bir engeldir.
Çünkü La'İlahe tüm sahte ilahların, kanun koyucuların beyinlerine saplanan İlahı bir kudrettir.
Sonuç itibariyle La’İlahe.,
Allah’a eş koşulacak putları, tağutları ve beşeri kanunları inkâr ederek hayatlarımızdan çıkarıp mezara gömmektir.
Aksi taktirde La dememize rağmen tağutları, putları ve beşeri ideolojileri benimsememiz, abdestsiz namaz kılmaya benzer.,
Abdestsiz namaz olmayacağı gibi Allah’a eş koşarakta iman edilmiş olunmaz.
Kur’anı kerimde, And olsun ki sana gelen ilimden sonra, onların hevalarına ve heveslerine tabi olursan zalimlerden kafirlerden olmuş olursun buyrulmaktadır. Ankebut.61 Bakara.145