Abdestli Sosyal Darwinistler!

Mücahit GÜLER

19-07-2021 18:18

Sosyal Darwinizm, Darwin kuramının genişletilerek sosyal alanda uygulanmasıdır. Yani, bireysel organizmalar arasındaki rekabetin çevreye en uygun olanın idame etmesi yoluyla biyolojik evrimsel değişikliğe neden olması gibi; bireyler, gruplar veya uluslar arasındaki rekabetin de insan topluluklarında sosyal evrime neden olduğu kuramdır.

 

Kısacası hayvanlar aleminde olduğu gibi güçlü olanın zayıf olanı yediği kuramdır. Güçlü olan haklı olandır ve haklı olan daima güçlü olmalıdır. Güçlü kalmak için zayıfların öldürülmesi veya tamamen etkisiz kalacak şekilde zayıflatılması gerektiğini düşünenlerin oluşturduğu bir kuramdır. Güçlü kalmak için zayıflara istedikleri gibi yön veren ve onları bir denek olarak kullanan kuramdır. Bu kuramın öncüsü Herbert Spencer'dir.

 

Batı medeniyeti vahyi hiçe sayıp aklını ilahlaştırdığı için belhum adal(hayvanlardan da aşağı) seviyesine düştü. Seviye olarak hayvanların altına düşen batı medeniyeti rol-model olarak hayvanları kendisine örnek alması çok normaldir. Çünkü insan ontolojik açıdan daima yükselmek ister. Belhum adalın bir üstünde hayvanlar alemi vardır ve onlarda hayvanları örnek almaktadır. Bundan dolayı bu vahşi kuramı deforme batı medeniyetinin belhum adal temsilcileri tarafından ortaya konulmasını garip karşılamıyorum.

 

Onların böyle bir vahşeti yapmalarının sebebi buydu. Peki bizim abdestli Müslümanlar birbirini hangi fıkha binaen harcıyor veya öldürüyor, bunu hiç düşündük mü? Bir insanı kazanmanın mükafatı dünya ve içindekilerden fazlaysa bir insanı kaybetmenin cezası da aynı şekilde değil midir? Müslümanlar olarak adam harcamayı, kendi çizgimize uymuyor diye o insanı bitirmeyi kendimize nasıl yakıştırdık?

 

Bahanemiz de hemen hazır değil mi? Tezgahtaki bahaneleri ben sıralayayım, siz de birini seçin... Ürünler; din, dava, kurumun menfaati, niyet okumak vs. Hiçbir bahane bir insanı harcamayı meşru kılmaz. Bu bahanelerin ardındaki hakikat ise nefsin dizginlenemeyen ihtiraslarıdır.

 

Batı medeniyeti problemin getirdiği çaresizlik bunalımdan kendilerinden bir üst seviyedeki hayvanları örnek alarak insan harcamayı meşru gördü. Peki bizlerin problemlere karşı çözüm aracı olarak belhum adallardan başka örnek alacak kimsemiz yok muydu? Bizler insan olarak hayvanlardan üstün bir varlığız. Bizden yukarıdakilere bakacağımıza, bizden iki seviye aşağıdakileri örnek almayı nasıl kabullendik?

 

Bizler belhum adalları değil eşrefi mahlukatları örnek almalıyız. Bizlerin rol-modelleri Peygamberler, Sahabiler, Alimler ve bu davaya kendilerini adayan dava büyüklerimizdir. Bu insanlara baktığımızda din için, dava için veya bulundukları yerin menfaati için ne zaman niyet okuyucuğu yaptılar? Ne zaman kendileri gibi düşünmeyeni harcadılar? Ne zaman insanları tek düze yapmaya çalıştılar? Kendisi gibi düşünmeyeni ihanet ile, başka şeyler ile itham ettiler mi? Mekke fethiyle ilgili müşriklere bilgi sızdırmaya çalışan sahabi bile ihanetle yargılanmadı. Çünkü büyükler; davranışların aynı olması, o davranışlara iten sebeplerin de aynı olmadığını çok iyi biliyorlardı. Düşmana bilgi sızdırmak bir ihanet hareketidir ama onu o davranışa iten başka sebeplerin olması sahabiyi hain olmaktan kurtardı.

 

Böyle bir konuda bile büyüklerimiz aklı selim davranıp insan harcamadılar. Bizler ise en küçük bir meselede muhatabı aşağılayıcı ifadeler ile küçük düşürmeye çalışıyoruz, bizim gibi düşünmeyene tuzaklar hazırlıyoruz. Nefsimizi rahatlatmak içinde bulunduğumuz kurumun menfaati diyoruz ve bu çirkin ahlaki dinin muhafazasını yaptığını iddia eden insanlar yapıyor. Ey Müslümanlar! Allah cc insanı en çok güvendiği yerden imtihan edermiş. En büyük iddiamız kamil insanı meydana getirmekti. Fakat görünen o ki, insan harcıyoruz, iddiamızdan vurulduk ve imtihanı kaybettik. İslami oluşumlar için bu yazım ne ifade eder bilmiyorum ama o kadar insan harcadık ki, artık davaya hizmet edecek adam bulamama noktasına geldik. Bir hizmette bulunan insanlar her daim “şüphe” ile hareket etmeye başladı.

 

Son olarak Rabbimiz kendisine isyan ve nankörlük eden kullarını dahi hemen cezalandırmıyor ve onlara ölünceye kadar fırsat tanıyor, bizler kim oluyoruz da insanları hemen harcıyoruz?

 

Büyüklerimizin yapmadığını yapmayalım, onların giremediği bir yola girmeyelim. Kendimize bu insanları örnek alalım, belhum adalları değil. Allah'ın yarattığı insana kıymet verelim ki Allah'da yaptığımız çalışmaları bereketli kılsın.

 

Bizler nefsi ihtiraslardan dolayı insan harcarsak Rabbimiz de bizleri küçük düşürür. Allah’ın kitabına insan harcayan, nefsi ihtiraslarını hizmetin önüne geçiren etiketini yiyenlerden olmayalım. Nefsi zaaflarınızı insanlardan gizleyebilirsiniz ama rahmani kayıtlardan gizleyemezsiniz. Rahmani kayıtlara sicili kötü biri olarak değil, tertemiz biri olarak girelim. Rabbim bizleri eşrefi mahlukat olan kullarını örnek alanlardan eylesin.

 

Kurban Bayramı'nız mübarek ve hayırlara vesile olsun. İnşaallah

DİĞER YAZILARI Çağın Hastalığı: Anlamsızlık Girdabı ve Kurtuluş Yolu 01-01-1970 03:00 Günümüzün Ashabı Uhdud’u Gazze 01-01-1970 03:00 Duygusal Esaretten Duygusal Olgunluğa 01-01-1970 03:00 Allah'ı savaşa gönderen yahudileşmiş müslümanlığımız! 01-01-1970 03:00 Bugün Sessiz Kaldığın Zulüm Yarın Senin İçin Gelecek! 01-01-1970 03:00 Ahiretin İnkârı Dünya'da Tatlı, Ahirette Acıdır 01-01-1970 03:00 Filistin'in Müslümanlara Yardım Etmesi Gerekiyor 01-01-1970 03:00 Beden İşgal Olunca İnsan Şehit Olur, Zihin İşgal Olunca İnsan Ziyan Olur 01-01-1970 03:00 Kâl Dili İle Hal Dili Arasındaki Tevekkül Farkı 01-01-1970 03:00 Modern Çağın Bir Çıkmazı da Duygudaş İnsanların Yokluğu 01-01-1970 03:00 Dinin Hakikati ile Çağı Okuma/Anlama/Anlamlandırma Gayreti Tevhid Bağlamında Logoterapi 01-01-1970 03:00 Hayrı İster Gibi Şerri İstemek 01-01-1970 03:00 Psikolojik Açıdan Hadislerle Öfke Kontrolü 01-01-1970 03:00 Ramazan kültürü ve orucun psikolojik etkisi 2 01-01-1970 03:00 Ramazan Kültürü ve Orucun Psikolojik Etkisi 1 01-01-1970 03:00 Öldüren deprem midir, ihmalkârlık mıdır! 01-01-1970 03:00 Allah'ın varlığını hayatımda nasıl hissedebilirim! 01-01-1970 03:00 Kuran'da Düşünce Yanılgıları 3 Tepkisel ve Duygusal Davranma 01-01-1970 03:00 Kuran'da Düşünce Yanılgıları 2 Delil Yetersizliği 01-01-1970 03:00 Toplumda Zihniyet Eşitliği 01-01-1970 03:00 Herkes kendi mizaç ve karakterine göre iş yapar 01-01-1970 03:00 Kur'an ölüler için değil, diriler içindir! 01-01-1970 03:00 Ekonomik modelden hayat tarzına dönüşen kapitalizm! 01-01-1970 03:00 Toksik Diziler, Toksik Zihinler, Toksik Hayatlar…! 01-01-1970 03:00 Cübbeli’nin Platonik Derin Devlet Sevdası 2 01-01-1970 03:00 Lanet etmek caiz midir! 01-01-1970 03:00 Tevbede Örnek İnsan Hz. Adem 01-01-1970 03:00 Kullan-at kültürünün insan ilişkilerine yansıması! 01-01-1970 03:00 Fikir Özgürlüğü Mü Dine Sövmenin Özgürlüğü Mü 01-01-1970 03:00 Enes Kara İntiharının Gerçek Sebepleri 01-01-1970 03:00 Konjektörün konforu islam'ın ilkelerine gölge düşürmemeliydi! 01-01-1970 03:00 Çocuk istismarının müsebbibi rejim mi, dini kurumlar mı! 01-01-1970 03:00 Z Kuşağı Paradoksu 3 01-01-1970 03:00 Z Kuşağı Paradoksu 2 01-01-1970 03:00 Öteki oda sendromu! 01-01-1970 03:00 Z Kuşağı Paradoksu 1 01-01-1970 03:00 Medenileşmek mi, mankurtlaşmak mı! 01-01-1970 03:00 Akıl Ve Düşünme Üzerine Bir Deneme 01-01-1970 03:00 Bir Derdim Var Derdimden İçeri Demişler... 01-01-1970 03:00 Üst Kimliğimiz Ne Olmalıdır?⠀ 01-01-1970 03:00 İnsanın İnşasında 3t: Teslimiyet, Tevekkül ve Teşekkül 01-01-1970 03:00