Bir eğitimcinin feryadı!

Mehmet BOZKURT

07-10-2021 12:24

Bir Eğitimci olarak devletime sesleniyorum..!

Ve diyorum ki:

Eğitim sistemimiz can çekişiyor..!?

Heba oluyor çocuklarımız..!?

Ve

Öncelikle bu sistem milli değildir..!?

Bu sistem düşünen insan yetiştirmiyor..!?

Bu sistem milletimizi temsil etmiyor..!?

Bu sistem sevgi, saygı, hoşgörü, dayanışma kaynaşma, kucaklaşma, dertleşme ve paylaşmaktan uzak insan yetiştiriyor..!?

Bu sistem geleceğe güvenle bakmayı aşılamıyor..!?

Bu sistemde çocuklarımız okula tertemiz adım atıyor ve apayrı birer insan olarak çıkıyor..!?

Bu sistem bilgi, beceri, istidat ve kabiliyete önem vermiyor ve insan fıtratına aykırıdır..!?

Bu sistem, müzik öğretmeni olabilecek bilgi, beceri, istidat ve kabiliyete sahip bir insanı Avukat yapıyor...! Avukat olabilecek niteliklere sahip bir insanı da makina mühendisi yapıyor..! 200 bin öğretmene ihtiyaç varken, 400 bin kişiye öğretmen olsun diye eğitim veriyoruz..!?

Öğretmenler, arzulanan düzeyde yetiştirilemiyor..!?

Nüfus, okullaşma ve istihdam arasındaki dengesizlik aynen devam ediyor. Bir planlama yok..!?

Herkes zorunlu olarak liseyi bitiriyor ve herkes üniversite sınavına katılıyor..!?

Bu sistem, "benden adam olmaz!" ruh haline sahip insan üretiyor..!?

Bu sistem; milli, manevi, insanı ve ahlaki değerlerimize uygun insan yetiştirmiyor..!?

Şu an itibariyle 600 bin öğretmen atama bekliyor. Türkiye'nin ihtiyacı 200 bin öğretmen ve 400 bin fazla..!

Bütçe imkanları nedeniyle 200 bin atanamıyor, ancak 15 - 20 bin atanıyor..!

Her gencin bir kaç saatlik sınavla kaderi belirleniliyor..! Dünyada örneği az..!?

Nüfusuna göre okul yapamıyor, okuyan insanını istihdam edemiyor..!?

Ara eleman sorunu hat safhada..!

Herkes Üniversite bitirir, ama herkese iş yok..!?

Pahalı bir eğitim veren sanat okullarımızdan mezun olan gençlerimiz ilgisiz alanlara yönelebiliniyor..! Verilen Eğitim boşa gidiyor..!

Kesinlikle Eğitimde planlama yok..!?

Bu sistem, ülkesine yabancılaşmış bir nesil yetiştiriliyor..!?

Mutlaka İnancımıza, tarihimize ve kültürümüze uygun bilime ve yeteneğe dayalı yeni bir eğitim müfredatı geliştirilip uygulanmalıdır.

Eğitim sistemimizde bütün kademelerde not vermekten başka bir şey veremiyoruz öğrencilere..! Öğrencinin bütün yetenek  ve özellilerine kör bir sistem..! Tam bir yetenek katliamı..!

Not verme sektörü..! Kimi öğrenci parayla, kimi öğrenci de parasız not alıyor.

Ama sadece not alıyor. Çünkü biz sadece not veriyoruz..!

Deniliyor ki, sistem değişti, aslında sistem değil, fiyasko..!?

Sonuç olarak, BU EĞİTİM SİSTEMİ ÇÖKMÜŞTÜR..!

Eğitim sistemimizin önemli bir aşaması da Üniversitedir..!

Eğitimci olarak tecrübem, araştırmam ve uzmanların görüşünden aldığım mesaj; böylesine bir sınavı onaylamam, anlamlı bulmam, isabetli bulmam, yeterli bulmam ve gerekli bulmam..!?

Ve

ABD ile yapılan Fullbright anlaşması, Türk Milli Eğitim sisteminin üstünden kaldırılmalıdır..!?

Gayrı Milli Eğitim Anlaşmasına bakınız..!?

Tarih yaprakları 27 Şubat 1947’yi göstermektedir. Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri arasında Kahire’de imzalanan anlaşma ile Amerika, 2. Dünya Savaşı sonrasında ordusunun fazlası durumunda bulunan silahları satın alabilmesi için Türkiye’ye 10 milyon dolar tutarında kredi vermeyi kabul eder..!

FULBRIGHT ANLAŞMASI’na uzanan yol,  bu anlaşmanın imzalanmasıyla başlayacaktır.

Zira Türkiye kredi taksitlerinde ödemeleri kısa süre içerisinde aksatacak, Amerika ise bu durumu "fırsata" çevirerek, eğitim alanında yeni bir anlaşma teklifi ile Türkiye’nin kapısını çalacaktır.

Amerika Büyük Elçiliği 12 Şubat 1948 tarihinde Dışişleri Bakanlığına müracaat ederek Türkiye ile bir "Kültür Anlaşması" gerçekleştirmek istediğini belirtecek ve bir "proje" sunacaktır..!

Tarih yaprakları 27 Aralık 1949’u gösterdiğinde Türk Milli Eğitimi için bir  "Kırılma noktası" olan

FULBRIGHT ANLAŞMASI imzalanacaktır.

Milli Eğitim’de 27 Aralık 1947 tarihinde imzalanan Fulbright Antlaşması ile oluşturulan komisyon T.C Eğitim sistemini şekillendirmektedir.

Anlaşma gereği komisyonun başkanlığını ABD’nin Türkiye’deki Büyükelçisi yapmaktadir. Fulbright komisyonu, ilkokuldan İmam Hatip’e kadar, tüm Eğitim müfredatını belirliyor. Yarısı ABD’lilerden oluşan komisyona, ABD’nin Türkiye Büyükelçisi başkanlık ediyor.

Anlaşmanın 5. maddesine göre Komisyonun 8 üyesinin 4 'ü ABD'li, 4'ü Türkiye'li olacak ve komisyon başkanı da ABD Ankara Büyükelçisi olacak..!

Okullarımızda okutulan tüm derslerin müfredatını bu komisyon hazırlıyacak, Türkiye'nin okullarında, hangi dersler ne oranda okutulacak ve bu derslerin içeriğini yine bu komisyon belirliyecek..!

Komisyon kararlarında anlaşmazlık çıkarsa komisyon başkanının kararı esas olacaktı..!

Türk-ABD ortak Eğitim komisyonunun hazırladığı raporda, okullarda milletimizin dini seçmeli bile değil, "Din Kültürü ve Ahlak bilgisi" adı altında okullarda okutulan ders ne idiğü beli olmayan bir derstir.

Milletimizin tarihi ise içi boşaltılmış yalanlarla doldurulmuş bir tarih çocuklarımıza okutuluyor.

Milletimizin kültürü ise ders olarak hiç okutulmıyor.

Milletimizin dili okutuluyor, onu da hazırlıyan bir Türk değil, Agop Dilaçar'dır. Bu adam Türk değil,  bir Ermeni tarafından hazırlanmıştır.

Şimdiye kadar iktidara gelen tüm hükümetler maalesef bu antlaşmaya sadık kaldılar. Türkiye'nin lehine düzeltmeye hiç kimse yanaşmadı..!

Ve

Ben ilkokula başladığım gün, önüme bir kaç sayfalık üzerinde "OKUMA" yazılı bir kitapçık koydular-1962

Kapağını açtım bir hevesle..!

İlk sayfada, mışıl mışıl uyuyan bir erkek çocuk ve çok güzel bir battaniyenin altında..!?

Ben ise sabah erken saatte okuldayım..! Kaşlarını çatan bağıran bir öğretmenin huzurunda, önce imrendim ve hemen sonra isyana başladım..!

Neden mi?

Çünkü o uyuyan çocuğun altında şu yazı:

Uyu uyu uyu yat uyu

Uyu uyu uyu yat uyu

Uyu uyu uyu yat uyu

Tam üç defa yemin ettik, ettirdiler..!

O anda karar verdim ve dedim ki:

"Ben Kemalist düzenin imalat hatası olacağım!"

Ve sonsuz hamd ediyorum ki, öyle oldum..!

Peki ilk sayfada uyutan değil, düşündüren başka bir resim olamaz mıydı? Altında da sevgi, saygı, hosgörü, dayanışma, kaynaşma, kucaklaşma, paylaşma, kardeşlik, iman, adalet, ahlak kelimeleriyle besmele çekemez miydik?

Laiklik delinecek miydi? Yoksa çatlıyacak mıydı..!?

İşte bir dakika saygı duruşunda hep bu üç defa bize yemin ettirilen o "uyu" mesajını düşündüm..!

Sana soruyorum kardeşim niye deştiniz yaramı?

Hepinize selam olsun..!

DİĞER YAZILARI Tarih konuşuyor, alınacak dersler var-2 01-01-1970 03:00 Türkiye'nin CHP ile tarihi yolculuğu... 01-01-1970 03:00 Maskelerin Ardından Çürümüşlük 01-01-1970 03:00 Tarih Konuşuyor, Alınacak Dersler Var! - 1 01-01-1970 03:00 Yeniden Bir Diriliş Gerekir! 01-01-1970 03:00 İran Yalnızlaşırken, Ortadoğu Yanıyor! 01-01-1970 03:00 Siyaset Kurumuna Sitemim Var! 01-01-1970 03:00 Oruç; imanın şahlanışı ve ruhun dirilişidir! 01-01-1970 03:00 Dünya bir utancı konuşuyor! 01-01-1970 03:00 Müslümanlar Yeniden Müslüman olmalıdır! 01-01-1970 03:00 Üzgünüm Ey Milletim! 01-01-1970 03:00 Suçlu Kim? Müslümanlar mı? 01-01-1970 03:00 Bizi çok yordunuz! 01-01-1970 03:00 Öğretmenler Günü- 2025 01-01-1970 03:00 Cumhuriyetin değerleri diyorlar! 01-01-1970 03:00 Kirli Ellere Artık Dur Demeliyiz! 01-01-1970 03:00 Mescid-i Aksa'ya Seyahatim! 01-01-1970 03:00 Siyonizm ve Saloşizm ile yaşamak! 01-01-1970 03:00 Bir medeniyet paramparça! 01-01-1970 03:00 İsrail'i ve yahudiliği tanıyalım mı? 01-01-1970 03:00 Müslümanların bugün sorunu nedir! 01-01-1970 03:00 Seni arıyoruz ya resulallah! 01-01-1970 03:00 İslam dünyası neden bu halde! 01-01-1970 03:00 Türkiye Nelere Dikkat Edecek! 01-01-1970 03:00 Seyir defteri Filistin'e ne oldu! 01-01-1970 03:00 İçimizdeki beyinsiz sürüntülere sesleniyorum! 01-01-1970 03:00 Türkiye adım adım ekrem imamoğlu'nu konuşuyor! 01-01-1970 03:00 Oruç, bir iman göstergesidir! 01-01-1970 03:00 Amerika'ya ait bir dünyada sığınmacı gibi yaşamak! 01-01-1970 03:00 CHP İle Cumhuriyet Tarihi Yolculuğumuz! 01-01-1970 03:00 İnsanlık tarihinden dersler! 01-01-1970 03:00 Bir millet değerleriyle ayakta kalır! 01-01-1970 03:00 Suriye tarihinde bir yolculuk! 01-01-1970 03:00 Müslümanlar kur'an'da buluşmadıkça zafer kazanamazlar! 01-01-1970 03:00 Var mı dünya'da hikmet, merhamet ve adalet! 01-01-1970 03:00 Vicdanınız ölmüşse yapılacak bir şey yok! 01-01-1970 03:00 Bu nasıl bir eğitim sistemi! 01-01-1970 03:00 Hayat; Tevhid ve Cihad'dır! 01-01-1970 03:00 Kimdir bu israil! 01-01-1970 03:00 İnsanlık Tarihi Nelere Şahit!? 01-01-1970 03:00 Kur'an ile Hz. Muhammed (S.A.V)'i karşı karşıya getirmek!? 01-01-1970 03:00 İslam Dünyası Cihad Ruhunu Kaybetti 01-01-1970 03:00 Kim bizi bu hale getirdi!? 01-01-1970 03:00 Müslümanlar nerede hata yaptı! 01-01-1970 03:00 Türkiye, geçmişine üzülüyor, geleceğe de umutla yürüyor! 01-01-1970 03:00 Bir soygunun soysuz hikâyesi? 01-01-1970 03:00 Ben Müslüman Arıyorum! 01-01-1970 03:00 Müslümanlar Tarih Yazdı, Bize O Tarih Okutulmadı! 01-01-1970 03:00 Hz. Muhammed bu halimizi görseydi! 01-01-1970 03:00 Ey milletim bu gidiş nereye!? 01-01-1970 03:00 Duamız kabul olmuyor! 01-01-1970 03:00 Filistinli Mücahidler Kurtuluş Savaşı Veriyor! 01-01-1970 03:00 Zulüm ile abad olanın akibeti berbat olur! 01-01-1970 03:00 Soralım mı Müslüman Kimdir! 01-01-1970 03:00 Canımız yanıyor, durdurun har vurup harman savurmayı!! 01-01-1970 03:00 Hz. Aişe ile hz. Peygamber (s.a.v) evlendiğinde kaç yaşındaydı!? 01-01-1970 03:00 Kars bir gazi şehirdir! 01-01-1970 03:00 Kars Bir Gazi Şehirdir!-2 01-01-1970 03:00 Müslümanlar bugün bu halde mi olacaktı? 01-01-1970 03:00 14 Mayıs'ta Ya Amerika Kazanacak, Ya Da Türkiye! 01-01-1970 03:00 Nedir Bu Amerika'dan Çektiğimiz, Dik Dur Ey Milletim! 01-01-1970 03:00 Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, neden susuyorsunuz! 01-01-1970 03:00 Büyük bir teslimiyetin ibadetidir oruç! 01-01-1970 03:00 Hedef Türkiye'yi Çökertmek! 01-01-1970 03:00 Deprem Kader Midir!? 01-01-1970 03:00 6+1'li Masadan Haber Var! 01-01-1970 03:00 İslam nedir, ne değildir!? 01-01-1970 03:00 Müslümanım demek yeter mi? 01-01-1970 03:00 Kur'an, Tağut'un şerrinden bahsediyor! 01-01-1970 03:00 Öğretmen olmak bir sevdadır! 01-01-1970 03:00 Ülkemin Ana Muhalet Partisi CHP Nereye Gidiyor! 01-01-1970 03:00 Nefret Ediyor ve Utanıyorum! 01-01-1970 03:00 İnsanı Tanımak Çok Zor! 01-01-1970 03:00 Tarihimizden manzaralar! 01-01-1970 03:00 Tarih şahittir ki, Afrikalı nice kahramanlar haykırdı! 01-01-1970 03:00 Cihan Hakimiyetine İlk Adımdır Malazgirt! 01-01-1970 03:00 Nedir bu huri dediklerı! 01-01-1970 03:00 CHP ile helalleşelim mi ! 01-01-1970 03:00 Hicret yeniden bir diriliştir! Korkma! Allah bizimle beraberdir! 01-01-1970 03:00 Emperyalistlere duyurumdur! 01-01-1970 03:00 İstanbul Bunu Hak Etmiyor! 01-01-1970 03:00 Kurban İbadetime Dil Uzatma! 01-01-1970 03:00 Ümmetin alimleri ne zaman haykıracak!? Korkuyor musunuz!? 01-01-1970 03:00 Libya'da ne işimiz var diyor chp! 01-01-1970 03:00 İnsanlık tarihinde en büyük mesajdır ezan! 01-01-1970 03:00 Bize Veda Ettin Ya Resulullah!? 01-01-1970 03:00 Bu yunan’in derdi ne?! Türkiye ne yapmalı? 01-01-1970 03:00 Türkiye Her Sabah Yeni Bir Gündemle Uyanıyor! 01-01-1970 03:00 İnsanlık tarihi, kadın için ne diyor!? 01-01-1970 03:00 Allah'in kitabı kur'an ile allah'ın resulü hz. Muhammed (s.a.v)' i karşı karşıya getirmek ve bu konuda taraf olmak zulümdür! 01-01-1970 03:00 Kur'an diyor ki bu gidiş nereye!? 01-01-1970 03:00 Kur’an, kadir gecesi diyor! 01-01-1970 03:00 Hz muhammed (s.a.v) ümmi midir? Hayır! 01-01-1970 03:00 Bir devlet nasıl çöker! 01-01-1970 03:00 İnsan, olması gereken yerde mi! 01-01-1970 03:00 Bir rahmet ayına girerken! 01-01-1970 03:00 Bir Milletin Bilinmeyen Tarihi!? 01-01-1970 03:00 Batı ve ABD neden bizi sevmez! 01-01-1970 03:00 Dünya'ya ve insanlığa çok acılar yaşattınız ey Amerika ve Rusya! 01-01-1970 03:00 Zulüm İle Abad Olanın Akıbeti Berbat Olur 01-01-1970 03:00 Siz hiç utanmaz mısınız! 01-01-1970 03:00 Haydi hep beraber ülkemizi krizden kurtaralım! 01-01-1970 03:00 Hz. Muhammed (s.a.v)'e hayasızca saldıranlara cevaptır..! 01-01-1970 03:00 Türk toplumu manevi sorunlar yaşıyor! 01-01-1970 03:00 Müslümanlar ne zaman kurtulacak bu zilletten! 01-01-1970 03:00 Siyaset fikir üreteceğine küfür üretiyor! 01-01-1970 03:00 Türkiye İsraf Batağında.! 01-01-1970 03:00 Tarihimizde bilinmeyen ihanetler..! 01-01-1970 03:00 Kars bir gazi şehirdir..! 01-01-1970 03:00 Zulmeden Chp Helalleşmek İstiyor! 01-01-1970 03:00 Rahat bırakın kadınları..!? 01-01-1970 03:00 Müslümanlar yeniden müslüman olmalıdır! 01-01-1970 03:00 Bizim Cumhuriyet Ne! 01-01-1970 03:00 Diyanet işleri başkanlığı acilen yenilenmelidir! 01-01-1970 03:00 Sen ne diyorsun cübbeli! 01-01-1970 03:00 Ey Amerika Sana Sesleniyorum! 01-01-1970 03:00 Bu Düzen Adam Olmaz..! 01-01-1970 03:00 Neden İhanet Ettiniz! 01-01-1970 03:00
haber yazılımı