Münevver Ya Da Çınlayan Nağme Olmak

Memiş OKUYUCU

14-02-2020 10:09

Münevver bilgili, ziyalı, etrafına aydınlık saçan, aydın,  entelektüel kimse demektir.

Münevver umut ve gelecek üretir. Münevver ışık yakar, ışık olur. Münevver yol olur, köprü olur. Münevver medeniyetin, kültürün ve tarihin geleceğe açılan umut kapısı olur. Münevver zifiri karanlıkta, yerdeki zerreyi, ak sütün içindeki ak kılı gören kimse olur.

Hülasa münevver umudun kapısı olandır.

Münevver peşinden hem gidilecek yol açar, hem de hakikate giden yolları takip eder. Münevver hem iz süren, hem de iz bırakan kimsedir.

Münevver teori üretir, fikir üretir.

Münevver cesaretin, ehliyetin, liyakatin, sadakatin, hamiyetin, asaletin ışığını yakan kimsedir. Münevver hakikat davası sahibidir.

Münevver ziyasını here daim muhafaza eden bir şahsiyettir.

 
Var oluşumuzu ve varlığımızın esasını umudumuzla ayakta tutarız.
Her halimiz, her yaşayışımız, önümüze çıkan her kavşak ve her tercih bir imtihan vesilesi, bir tefekkür ve tezekkür vasıtasıdır.
Münevverin görevi her imtihanda umudu görüp bularak, umutlara yeni umut inşa etmektir.


Ayaklarını sağlam basmak ve umudunu her daim besleyip, diri tutmak bu imtihan halimizin en kritik gücüdür.

 

Kuyudaki Hz. Yusuf Peygamberin gücü, imanından gelen umudu idi.

Bu nedenle münevver durduğu yeri, baktığı yeri, gördüğü yeri ferasetle seçer. Asit yağmurlarına, ideolojik sis ve körlüklere maruz kalmamaya dikkat eder.

Münevver milletin medeniyet değerlerini  koruyan kimsedir. Münevver milletin medeniyet değerlerini geliştiren kimsedir. Münevver milletin  medeniyet değerlerini zenginleştiren kimsedir.


Münevver yeryüzündeki sömürgecilere başkaldıran Türkiye ve diğer ülkelerde 'silkiniş' ve 'diriliş' çabasını umuda, umudu da hakikate döndürecek yolları açan kimsedir.


Münevvere sömürge eğitiminin zihnimize yerleştirdiği is, pas ve görüşümüzü zorlaştıran bulanık alanlardan çıkıp,  ufuk açan, yeni düşünme alanları inşa eden erbabı nazar(bakış, görüş sahibi) olan kimsedir.

Münevver umudumuzu halimizle ve kalimizle diri tutup, umudu her halükarda yeşerten kimsedir.

 
Umut inşa etmek, hayat ve gelecek inşa etmek demektir.

Münevver çölde vaha olmaktır.

Münevver aşk dolu yüreklerden sızı ile süzülen nağmelerin içli  sesidir.

 

Düşünce ve  Niyet


Yavuz Sultan Selim. Kazandığı bir sefer dönüşü İstanbul'da kendisine alayişli bir karşılama hazırlığı yapıldığını öğrenir. Bu durumu öğrenince de gösteriş ve alayişten rahatsız olup, şehre sabaha karşı girmeye karar verir. Yavuz olmak elbette bir şuur ve samimiyet sahibi olmaktır. Mahviyet, ideal ve dava sahibi kimse olmaktır.

Atamız Yavuz Sultan Selim Bu dünyayı iki hükümdara az, bir hükümdara fazla görecek kadar liderlik ve dirayetli bir liderdir.

Bir seferde çadırından, çağırttığı bir askere sorar:


-Asker evladım kızıl elma neresidir?


Askerin cevabı, kudretli sultanın gönlünde yatan cevaptır:


‘-Sultanım! Senin gönlünde yatan son nokta.’


İşte dava, heyecan ve ideal sahibi bir neslin, bir milletin komutanı ve sıradan bir askerinin taşıdığı şuur.

Bu çağda kızılelma ideali artık bilgi ile, bilim ile  üretilmekte.  Münevver bilgisiyle çağımızın kızılelma ülküsünü ve idealini üreten kimsedir.  

Umutlarınız kavi olsun.

Tilki ve Aslan Hikâyesi.

 

Meşhur hikâyedir. Tilki ve aslan arasında geçer bu meşhur paylaşım hikâyesi. Tilki, aslan ve kurt ava giderler. Günün sonunda bir geyik, bir karaca ve bir tavşan avlanır. Sıra paylaşıma gelir. Aslan kurdu paylaşım için görevlendirir.

Kurtta ‘geyik ormanlar kralı aslana, karaca bana, tavşan da tilki kardeşe düşer’ der. Der ama demesiyle birlikte,  aslanın bir pençe darbesi ile kendisini yere serilmiş halde bulur.

Aslan hem bir o tarafa bir bu tarafa doğru homurtularla yürümekte hem de söylenmektedir: ‘Böyle adaletsiz paylaşım mı olur?’ Az ilerde duran tilkiye kükreyerek seslenir:

     ‘Şu paylaşımı sen yap’

Tilki de paylaşım görevini alır almaz: ‘Efendim ormanlar kralına kahvaltıda tavşan gider, öğle yemeğine karaca, akşamın mükellef yemeği olarak ta geyik münasip olur’’ der.

 

Bu sefer ortalama paylaşımı beğenilmeyen ve yere serilmiş kurdu görüp bütün payı aslana veren tilkiye aslan tarafından sorulur:


-Nereden öğrendin bu adil(!) paylaşımı?


  Onun cevabı umutsuzluğunu ve çaresizliğini anlatır mahiyettedir:
 

-Yerde yatan kurttan kralım!..

Sağlıcakla kalınız efendim.

DİĞER YAZILARI Yeni Müfredat Taslağı Nasıl Bir Model Sunuyor? 01-01-1970 03:00 Eğitim ve Maneviyat 01-01-1970 03:00 Maarif Muhiti, Eğitim Modeli 01-01-1970 03:00 Maarifin Türkçesi 01-01-1970 03:00 Millî Eğitim Şûrası Üzerine 01-01-1970 03:00 Hârezmî Eğitim Modeli 01-01-1970 03:00 Ankara’da Bir Eğitim ‘Ada’sı 01-01-1970 03:00 Bir Fikir Adamı Ali Fuad Başgil 01-01-1970 03:00 Türkiye'de Şehirli Dindarlık 01-01-1970 03:00 Doğunun Yedinci Adami: Mehmet S. Aydin 01-01-1970 03:00 Istiklal Marşi Ve Akif’in Öğretmenliği 01-01-1970 03:00 Türkiye’de Bir Üniversiteye Rektör Olmak 01-01-1970 03:00 Eskimeyen Zaman Efendisi: Ali Fuad Başgil 01-01-1970 03:00 Tarihe İz : Muallim Mahir İz 01-01-1970 03:00 Eskimeyen Zaman Efendisi: Ali Fuad Başgil 01-01-1970 03:00 Kalpten Gelen Bir Söz 01-01-1970 03:00 Maarif Televizyonu 01-01-1970 03:00 Muallim 01-01-1970 03:00 Bir Maarif Adami Olarak Mustafa Öcal 01-01-1970 03:00 Boğazköprü’de Yanaşık Düzen Ya Da Bir Fasl-I Cenaze 01-01-1970 03:00 Tıp Dili Bizim Neyimiz Olur? 01-01-1970 03:00 Eğitimin Ele Alinacak Yani 01-01-1970 03:00 Dünyanin Sahili Selameti: Kalkınmış Türkiye 01-01-1970 03:00 Evvel Giden Ahbaba Selam Olsun 01-01-1970 03:00 Üniversiteler Türkiye’ye Ne Zaman Yetişir? 01-01-1970 03:00 Vakar Abidemiz: Ayasofya Camii 01-01-1970 03:00 Türkiye’nin Temel Eğitim Meselesi: Meslekî Eğitim 01-01-1970 03:00 Geleceğin Meslekî Eğitimi: Büyük Türkiye 01-01-1970 03:00 Meslekî Eğitim Üniversitesi 01-01-1970 03:00 Mütehassis Olmayan ‘Eğitim Uzmani’ Olur Mu? 01-01-1970 03:00 Kıran Günlerinde Meşk Ve İçe Yolculuğumuz 01-01-1970 03:00 Yeni Bir Sistem Ve ‘Yenilmişlerin’ Düzeni 01-01-1970 03:00 Bir Dönüştürme Projesi: Köy Enstitüleri – 2 01-01-1970 03:00 Bir Dönüştürme Projesi Köy Enstitüleri 01-01-1970 03:00 Ederini Tüketen Düzen Ve Biz 01-01-1970 03:00 Akif’in Türkiyesi, Türkiye’nin Akif’i 01-01-1970 03:00 Yüzümüzü Ak Edecek Bir Söz 01-01-1970 03:00 Üreten Nesil Çağı Yönetir 01-01-1970 03:00 Kalbinin Dili Olmayan Şair: Akif 01-01-1970 03:00 Tuba Ağaci, Bambu Ağaci 01-01-1970 03:00 Tarihin Inkilap Etmesi 01-01-1970 03:00 Geleceğin Dünyasi 01-01-1970 03:00 Gelişler Ve Geri Gidişler 01-01-1970 03:00 Hak Temelli Bir Reforma Doğru 01-01-1970 03:00 Söylesem Tesiri Yok, Sussam… 01-01-1970 03:00 Maarif reformu neden şart? 01-01-1970 03:00 Yazmak Ve Yazarak Yaşamak 01-01-1970 03:00 İlim iktidarı, memleketin imarıdır! 01-01-1970 03:00 Maarifin ahlâkı var mı? 01-01-1970 03:00 Maarifin örfü yok Orff’u var! 01-01-1970 03:00 Eğitimde Dezavantajlı Gruplar Ve Maarifin Adaleti 01-01-1970 03:00 Dört çeker, ne kadar çeker! 01-01-1970 03:00 O şehre varmaz isek! 01-01-1970 03:00 Durduramayacaksınız! 01-01-1970 03:00 Türkiye’nin Yurt dışı Öğrenci Perspektifi 01-01-1970 03:00 FETÖ’nün Eğitim Boyutu 01-01-1970 03:00 Maarifimize Çankırı Modeli 01-01-1970 03:00 Utangaç Sunumlu ‘Zoraki Ve İstendik’ İnsan 01-01-1970 03:00 Maarif nedir? 01-01-1970 03:00 Seçimin galibi: eğitim sistemidir! 01-01-1970 03:00 Eğitimi Terbiye Etmek 01-01-1970 03:00 Ecnebi memleketlere öğrenci gönderme meselemiz! 01-01-1970 03:00