Zalimin Karşısında, Mazlumun Yanında

Seyfettin BUDAK

06-03-2026 16:21

 

ABD'nin, sırf İsrail'i korumak için dünyada hangi ülkelerin nükleer ve balistik füze sahibi olacağına karar vermesi, demokrasinin hangi ilkesiyle açıklanabilir?

Bir ülkenin, başka bir devletin liderlerini kendi topraklarında ya da sınırları dışında hedef alıp öldürmesi, hangi demokratik değerle bağdaşır?

"Dilediğim ülkede, dilediğim kişileri işbaşına getirir veya ortadan kaldırırım" anlayışıyla hareket etmek, demokrasinin neresinde yer bulur?

Son haftalarda hep birlikte seyrettik. Cenevre'de, Umman'da yapılan anlaşmalar, dolaylı görüşmeler, müzakere ekipleri...

Ne için? Barış için mi? İran'ın nükleer programını denetlemek için mi?

Hayır! Bütün bunlar, bir yemdi. İran'ın güvenliğinden sorumlu ekibin, Dini Lider Hamaney'in makamında bir araya geleceği biliniyordu. Ve o toplantıyı vurdular. Antlaşmayı yapan, müzakere eden, yol haritası çizen herkesi bir anda yok ettiler.

Şimdi soruyorum size!

Bir ülkeyle işbirliği yapmak istiyorsanız, o ülkenin müzakere ekibini katleder misiniz?

Elbette hayır! Çünkü ortada bir işbirliği niyeti yoktu. Ortada, emperyalizmin ve Siyonizmin kalleşlik sahnesi vardı.

Almanya, İngiltere, Fransa...  Demokrasi havarileri! Leş görmüş akbabalar gibi İran'ın üzerine saldırmaya hazırlanıyorlar. Satılmış Arap ülkeleri de payanda olmuş, destek veriyor.

Peki neden?

Saddam'ı niye öldürdünüz? Kaddafi'yi niye paramparça ettiniz? Afganistan'ı, Irak'ı, Libya'yı niye harabeye çevirdiniz? Demokrasi, özgürlük getirmek için değil miydi? Getirdiğiniz ne oldu?

Sonuç, yıkım, ölüm, sefalet ve sömürü...

Şimdi de İran'ın yer altı ve yer üstü zenginliklerine göz diktiler. Ukrayna'da, Suriye'de, satılmış Arap ülkelerinde olduğu gibi...

Amerikan uçak gemileri çoktan konuşlandı. USS Gerald Ford, 337 metre uzunluğunda, iki nükleer reaktörle çalışan bir ölüm makinesi. 15 milyar dolar harcanmış sadece bir tanesine. Bilim ve teknolojiyi bu kadar ilerletip onu ölüm saçan bir silaha dönüştürmek, insanlığa ihanet değil de nedir? Dünyanın baş belası olan bu emperyalist güç, 9 uçak gemisiyle hangi barışı getirecek?

İnsanlık tarihi, Batı'nın sömürgecilik vahşetiyle doludur. 16. yüzyılda Amerika kıtasında katledilen kadim Kızılderili, İnka, Aztek halkları neyin bedelini ödüyordu? 12,5 ila 15 milyon Afrikalı kadın, erkek, çocuk, yolculuk sırasında 2 milyonu ölmek üzere, köle olarak götürüldü. Hangi suçun mensubuydular? Hangi siyasi hatayı yapmışlardı?

 

1885-1908 arasında Belçika'nın Kongo'sunda 10-15 milyon insan katledildi. Kauçuk ve fildişi toplamada kotalarını dolduramayanların elleri, ayakları kesildi. 1904-1907'de Almanya, Herero ve Namagua halklarını çöle sürüp açlıktan ölüme terk etti. İkinci Dünya Savaşı'nda Nazi kamplarında 6 milyon insan, çoğunluğu çingeneler ve kendi içlerinde "zayıf" görülenler olmak üzere katledildi. 1830-1962'de Fransa, Cezayir'de 1,5 milyon insanı öldürdü.

1994 Ruanda soykırımında 1 milyondan fazla insan birbirini katletti. Görünüşte kabile savaşıydı ama arkasında Amerika ve İngiltere'nin, Fransa'ya karşı Büyük Göller bölgesinde yürüttüğü vekalet savaşı vardı. Hiroşima ve Nagazaki'ye atılan atom bombalarıyla 250 bin insan bir anda yok oldu. Vietnam'da binlerce sivil katledildi. Irak, Afganistan, Libya, Lübnan, Suriye... Liste uzayıp gidiyor.

Ve şimdi Gazze'de 20 bini çocuk olmak üzere 78 bin insan öldürüldü. İsrail'in arz-ı mevud hayaliyle, Tevrat'ta vaat edildiğine inandıkları topraklar uğruna yaptıkları bu. Ve siz hâlâ "İran mollaları" diyerek, İran'ın dini rejimini bahane ederek bu vahşete ortak oluyorsunuz.

Peki İsrail nasıl bir ülke?

Yeryüzünün gelmiş geçmiş en büyük din doktriniyle hareket eden tek ülkesi. Kendilerini Yehova'nın imtiyazlı, kutsal çocukları olarak görüyor, diğer tüm halkları hor görüyorlar. Onlara kalsa, bizler ancak onlara kölelik yapacağız!

Nerede Kaldı İnsanlığınız?

Şimdi soruyorum!

Tüm canlıların haklarını savunduğunu söyleyenler, İran'a yapılacak vahşi saldırı karşısında neden seslerini kestiler?

O çok büyük, muhteşem uluslararası hukukunuz, özgürlük anlayışınız, demokrasi havariliğiniz nerede kaldı?

Sizi rahatsız eden İran'daki dini rejimse, elbette ki İran'ın kendi halkına yaptıklarını unutmadık, geçen haftalarda göstericilerden 50 binden fazlasını öldürdüğünü unutmadık, gözaltına alınıp  darp edilerek katledilen Mahsa Aminiyi de unutmadık ama unutmayın ki bu saldırı, bir ülkenin zorba rejimine değil, büyük bir ulusun bağımsızlığına yapılan alçakça bir saldırıdır. 165 çocuğun katledildiği okulun bombalanması olayının hiçbir gerekçesi olamaz. Bu, katliam ve vahşetin ta kendisi...

Ve bu ilk değil! Bugün bu pervasızlığa susarsak, alkış tutarsak son da olmayacak.

Ortadoğu ve Afrika ülkeleri, sizin paşa gönlünüzün söylediği gibi akılsızlığın bedelini ödemiyor! Ülkelerinin bütün kaynakları üstüne çökenler yüzünden yoksulluğu ve sefaleti yaşıyorlar. Cehaletlerinin ve ezilmelerinin tek sebebi, maddi imkânlarının ellerinden alınmış olması.

Bütün bu olaylar tarihe kayıtlanmış halde orada dururken, hâlâ zalimin zulmüne sessiz kalmak ne kadar içler acısı!

Nerede sizin adalet duygunuz?

İnsanlığınızı hangi sunaklarda kurban ettiniz?

 

Artık uyanma vakti geldi. Bu oyun bozulmak zorunda...

Emperyalist saldırı karşısında net tavır almayan her kurum, her kişi, ABD-İsrail'den yana taraftır. Çünkü emperyalist bir saldırı sırasında öncelik, saldırganın işlediği suçları tartışmak değil, saldırıyı püskürtmeye odaklanmaktır. Bu stratejiyi daha önce Filistin'de Hamas'ı öne sürerek, Irak'ta Saddam'ın var olmayan kimyasal silahlarını bahane ederek yaptılar. Şimdi de İran'ın dinciliğini tartıştırarak saldırıyı meşrulaştırmaya çalışıyorlar. Bu zokayı yutmayın!

Kayıtsız şartsız ABD-İsrail emperyalizminin karşısındayız. Çünkü biliyoruz ki bugün İran'sa, yarın başka bir ülke, öbür gün hepimiz olabiliriz. Bu sadece bir ülkenin meselesi değil, insanlığın onur mücadelesidir.

Hep birlikte haykırmalıyız! Ta ki insanlık onuruna yakışır bir dünya kurulana dek… Ta ki hiçbir çocuk savaşta ölmeyene, hiçbir anne evladını toprağa vermeyene dek… Ta ki emperyalizmin karanlık gölgesi üzerimizden kalkana dek…

 

DİĞER YAZILARI Yorgun olan insan mı, yoksa içinde yaşadığı sistem mi? 01-01-1970 03:00 Tanrı Tartışmasında Asıl Kaçırdığımız Şey Ne? 01-01-1970 03:00 Kimse görmeyecekse hâlâ iyi kalabilir misin! 01-01-1970 03:00 İnsanlık Görünmez Bir Bilinç Savaşının İçinde mi? 01-01-1970 03:00 Güveninizi Bir Gerçek Sandığınız Duygusal Avcı Narsistin Sosyal Medya Tuzağı 01-01-1970 03:00 Kayıplar Antropolojisinden Zihindeki Bilincin Egemenliğine 01-01-1970 03:00 Limbik Kaostan Kuantum Rezonansa 01-01-1970 03:00 Gölge Operasyonu: Beynimizdeki "Sistem" Fitresi Ve Toplama İnsanların Senfonisi 01-01-1970 03:00 Merhametin İnfazı 01-01-1970 03:00 Dağları Kurtaranlar, Evlerini Kaybedenler 01-01-1970 03:00 Cesaretle Yaktığınız Köprüler mi Sizi Kurtarır, Korkuyla Sığındığınız Limanlar mı? 01-01-1970 03:00 Aynada Gördüğünüz Siz misiniz, Yoksa Toplumun Diktiği Bir Kostüm mü? 01-01-1970 03:00 İnsanı İnsan Yapan Nedir? Sahip Oldukları mı, Vazgeçebildikleri mi? 01-01-1970 03:00 İnsanlık yeni bir bayram hikâyesi yazamaz mı? 01-01-1970 03:00 Görünmek mi, var olmak mı? 01-01-1970 03:00 Kayısının Gölgesinde Kayıp Bir Dünya: Mahalle Nereye Kayboldu? 01-01-1970 03:00 Neden Lise Yılları Unutulmaz? 01-01-1970 03:00 Uyanış ve Sürüden Ayrılan Penguen: Yaşamak mı, Sürüklenmek mi? 01-01-1970 03:00 Günah mı, Saygı mı? Korku İle Yaşanan Hayat Gerçekten Bizim mi? 01-01-1970 03:00 İç Pusulan Bozulduğunda Hayat Kime Ait Olur? 01-01-1970 03:00 Tek bir taşla kaç kuş vurulur? 01-01-1970 03:00 Nöronların Sessiz Bilgeliği: Benliğin Ötesinde Bir Yaşam Mümkün mü? 01-01-1970 03:00 Beklentinin Kaygıya Dönüştüğü Yerde Yaşam Felsefesi 01-01-1970 03:00 Sadakat Ölçüsü Kaybolunca İnsan Kalmak Mümkün mü? 01-01-1970 03:00 Beyin Bir Bilgisayar Değilse, Zihin Nasıl Oluşur? 01-01-1970 03:00 “Ah Şu Kaliteli İnsan Rolleriniz Yok mu? Bitiyorum…” 01-01-1970 03:00 İnsan Neden Yaptığı Şeyin Hemen Sonucunu Görmek İster? Ve Neden Aniden Pişman Olur? 01-01-1970 03:00 Sessizliğin Bedeli: Düşünmeyi Unutan İnsan mı Oluyoruz! 01-01-1970 03:00 Neden Doymuyoruz? 01-01-1970 03:00 Neden iyi olan kaybeder! 01-01-1970 03:00 Kaderin Kaldırımında Özgürlüğümüz Ne Kadar? 01-01-1970 03:00 Kolumuzdaki saat zamanı mı gösteriyor yoksa içimizdeki boşluğu mu? 01-01-1970 03:00 Kaderin dili cesaretin çığlığı mı, korkunun fısıltısı mı? 01-01-1970 03:00 Dahilik mi, Delilik mi? 01-01-1970 03:00 Zihnin Sırtında Taşıdığınız Görünmez Yükler Ruhunuzu Nereye Sürüklüyor? 01-01-1970 03:00 Korku İle Yaşanan Hayat Gerçekten Bizim Mi? 01-01-1970 03:00 Ölümün Tesellisi 01-01-1970 03:00 Ölümden sonra dirilişe neden inanayım! 01-01-1970 03:00 Toplama Bir Dünyada Toplama İnsanlarla Yaşamak 01-01-1970 03:00 Başkasının mutluluğu neden içimizi kemirir? İnsan olmanın sınavı burada mı saklı? 01-01-1970 03:00 Phoenix ve Jolie'nin Sessizliğe İsyanı: Gazze'de Çığlık Var, Siz Neden Hâlâ Sessizsiniz? 01-01-1970 03:00 Kırık Dökük Bir Ben Ve Yeniden Başlama Umudu 01-01-1970 03:00 Hikâyelerim Öldü mü? 01-01-1970 03:00 Srebrenitsa'dan Gazze'ye Batı'nın Kan Lekeli Sessizliği 01-01-1970 03:00 Ekranın Gölgesinde Büyüyen Çığlık: Görmek Duyabilmek Midir? 01-01-1970 03:00 Medeniyetler Çatışmasına Doğru mu! 01-01-1970 03:00 Gerçekten Düşündüğünde Kaç Kişi Kalıyor Yanında? 01-01-1970 03:00 Gazze: Haritada Bir Nokta; Vicdanda Bir Kıyamet 01-01-1970 03:00 Kurban Bayramı mı, Kurban İnsanlık mı? 01-01-1970 03:00 Benimle Alay Ettiler, Sonra Ben Oldum 01-01-1970 03:00 Bir Çocuğun Kalbine Bomba Düşerse, İnsanlık Nereye Sığınır? 01-01-1970 03:00 Bir Mahallenin Kalbinde Unutulmuş Çocukluk Hatıraları 01-01-1970 03:00 Beni Neden Kimse Merak Etmiyor! 01-01-1970 03:00 Zamanın Dili 01-01-1970 03:00 Ne Zaman İnsan Uslanacak? 01-01-1970 03:00 Bilinçli Zihnin Engellerinden Nasıl Kurtulabiliriz? 01-01-1970 03:00 Gazze’de ölüm sıradanlaştığında, insanlık nerede duracak? 01-01-1970 03:00 Bilgi Çağında Cehalet: Gerçek Neyi Gösteriyor? 01-01-1970 03:00 Orucun Toplumsal Vicdan Dokunuşu 01-01-1970 03:00 İnsanlık ve İyi-Kötü Arasındaki İnce Çizgi: Aklın Rolü 01-01-1970 03:00 Geçmiş mi Gelecek mi! 01-01-1970 03:00 Yangın, İhmal ve Güvenlik: Bolu’daki Olaydan Çıkarılacak Dersler 01-01-1970 03:00 Anlam Krizi: İnsan Ne İçin Yaşıyor? 01-01-1970 03:00 Evrimsel Ahlak mı? İlahi Ahlak mı? İnsanlık Nerede Duruyor? 01-01-1970 03:00 Sosyal Medya ve İnsan İlişkileri Üzerindeki Derin Etkiler 01-01-1970 03:00 Geleceği Şekillendiren Z Kuşağı: Dijitalleşen Dünyada Kimlik ve Değerler 01-01-1970 03:00 Yapay Zekâ İle İnsan Beyni Arasındaki İnce Çizgi 01-01-1970 03:00 Z Kuşağı İle Neden Kuşak Çatışması Yaşanır? 01-01-1970 03:00 Amaçsız Mutluluk Mu Mutlu Amaç Mı? 01-01-1970 03:00 Güçlü toplum için reform şart mıdır?-2 01-01-1970 03:00 Güçlü Toplum İçin Değişim ve Süreklilik Şart Mıdır?-1 01-01-1970 03:00 İnsanlar Eşit Midir? 01-01-1970 03:00 Alışkanlıklarımızın Sınırı Nereye Kadar Olmalı! 01-01-1970 03:00 Varlık özgürlüğü kısıtlar mı 01-01-1970 03:00 İyi bir Toplum Olmanın Sistem Şartı-2 01-01-1970 03:00 Gelenek Bir İnanç Mıdır! 01-01-1970 03:00 Bir Eylemin Ahlaki Değerini Belirleyen Şey Nedir? 01-01-1970 03:00 Akıl İyi ve Kötüyü Ayırarak Mı İşler? 01-01-1970 03:00 Akıl Mı Fikir Mi Karışır? 01-01-1970 03:00 Akıl ve Sağduyu İle Adalet Erdemi 01-01-1970 03:00 Ahlakın kaynağı evrimsel süreç midir? 01-01-1970 03:00 İnsandaki Doğal Ahlaki İlke Kanıtlanabilir Mi? 01-01-1970 03:00 Tükenmişlik Hissini Yaşamak 01-01-1970 03:00 İradenin Sevgi ve Merhamet Eylemi 01-01-1970 03:00 Yüksek Düşünce İle İnanca Ait Düşünceyi Düşünmek 01-01-1970 03:00 Yüksek Düşünce İle İnanca Ait Düşünceyi Düşünmek 01-01-1970 03:00 Teknoloji Hayatın Kendisi Midir? 01-01-1970 03:00 İnsan Allah’ı (cc) Bilmeye Meyilli Bir Varlık Mıdır? 01-01-1970 03:00 Giysiye Bakıp Aldanmamak 01-01-1970 03:00 Acı İle Mutluluk Bir Arada Mı? 01-01-1970 03:00 Rasyonel Çaba Arttıkça Kesinlik Azalır Mı? 01-01-1970 03:00 Platon’a Göre Eğitim 01-01-1970 03:00 Zevkimiz okumaya dönüşür mü? 01-01-1970 03:00 Toplumun Rehberlik Servisi Aydınlar 01-01-1970 03:00 Kötüden İyi Çıkar Mı! 01-01-1970 03:00 Galen’e göre ahlakın kaynağı doğuştan mıdır? 01-01-1970 03:00 “Ben” bilinci Üç pizzacı 01-01-1970 03:00 Hayatın gerilimlerini aşmak mümkün müdür? 01-01-1970 03:00 Hayata anlamlı mı anlamsız mı bakmalı! 01-01-1970 03:00 İnsanın Sorularla Anlam Arayışı 01-01-1970 03:00 İman Mı İntihar Mı?/Tolstoy 01-01-1970 03:00 Yanılmışım Tanrı Varmış / Antony Flew 01-01-1970 03:00 Sözün Özleri 01-01-1970 03:00 Z Kuşağının Zihin Dünyasındaki Kırılmalar 01-01-1970 03:00 Erken Karar Verme Hastalığı 01-01-1970 03:00 Özel Bireylerin Dünyası 01-01-1970 03:00 Otizmli Yağmur Adam Raymond 01-01-1970 03:00 Aklın Tarihsel Gelişimi 01-01-1970 03:00 Ateizm, teizm, agnostisizm ve deizm nedir? 01-01-1970 03:00 Hayatı Sebep ve Süreç Odaklı Yaşayıp Anlamlı Kılmak 01-01-1970 03:00 Yalnızlık Aforizmaları 01-01-1970 03:00 İnsanın Aşk Halindeki Beyanı Dua 01-01-1970 03:00 Altıncı His 01-01-1970 03:00 Gençler için ne yapmalı? 01-01-1970 03:00 Yalnızlık Niçin Ruh, Akıl ve Allah’a Mahsustur? 01-01-1970 03:00 Ölüme Teselli Aramak 01-01-1970 03:00 Medeniyetin Yolu Batı’dan Mı Geçer? 01-01-1970 03:00 Şehrin Öbür Tarafından Koşarak Gelen Adam 01-01-1970 03:00 Bilgi Bilinç ve Özgürlüğe Adanmış Kadın Hypatia 01-01-1970 03:00 Dert İnsanı Olmak 01-01-1970 03:00 Aşk imanın özgürlük bedeli midir? 01-01-1970 03:00 Suskun Yıldızların Gizemli Bakışı 01-01-1970 03:00 Kurban bayramınız mübarek olsun! 01-01-1970 03:00 Depremde vefat eden babalar anısına…Babasızlık Nedir Bilirim 01-01-1970 03:00 Din İle Varlık Sınırında Kapı Açmak 01-01-1970 03:00 Sanatla Varlık Sınırında Pencere Açmak 01-01-1970 03:00 Bir Yer Var Biliyorum Ama Anlatamıyorum… 01-01-1970 03:00 Bir Yer Var Biliyorum Ama Anlatamıyorum… 01-01-1970 03:00 Gönül Bahçesinde Yürümek 01-01-1970 03:00 Gözyaşım Düştüğü An 01-01-1970 03:00 Gönül Bahçesinde Yürümek 01-01-1970 03:00 Tefekkürün Serencamı 01-01-1970 03:00 Denizde Yürümek 01-01-1970 03:00
haber medya kadın