Türkiye
Giriş Tarihi : 19-11-2014 10:25   Güncelleme : 19-11-2014 10:25

Belediyelere Müjdeli Haber

  Bütünşehir Yasası ile mali açıdan sıkıntıya giren ilçe belediyelerine Ankara’dan müjdeli haber geldi

Belediyelere Müjdeli Haber
  Bütünşehir Yasası ile mali açıdan sıkıntıya giren ilçe belediyelerine Ankara’dan müjdeli haber geldi. İlçe belediyelerinin iller bankası payları nüfus ve hizmet alanlarına göre artırılacak   Hükümet, Bütünşehir Yasasıyla İller Bankası'ndan aldıkları paylar yüzde 40 oranında azalan ve ulaşım, otopark, su gibi gelir getirici kaynaklarını da büyükşehir belediyelerine devretmek zorunda kalan ilçe belediyelerine nefes aldıracak düzenleme için düğmeye bastı. Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun bizzat ilgilendiği düzenlemeyle ilçe belediyelerinin mali durumlarının güçlendirilmesi hedefleniyor. Geçtiğimiz günlerde büyükşehir belediye başkanlarıyla buluşan Davutoğlu, bu hafta içinde de ilçe belediye başkanlarıyla bir araya gelecek. Davutoğlu'nun toplantıda ilçe belediyelerini içinde bulundukları darboğazdan kurtaracak düzenlemenin ayrıntılarını açıklaması bekleniyor.   Paylar Artırılacak Bütünşehir Yasası'nda yapılacak değişikliklerle öncelikle ilçe belediyelerinin İller Bankası ve genel bütçe vergi gelirlerinden aldıkları paylar artırılacak. Düzenlemeyle ilçe belediyelerinin gelirleri hizmet verdikleri alan ve nüfus kriterlerine göre yükseltilecek. Büyükşehir sayısını 16'dan 30'a çıkaran yasadaki "Tüzel kişiliği kaldırılan köylerde 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nca alınması gereken vergi, harç ve katılım payları 5 yıl süreyle alınmaz" hükmü de değiştirilecek. Orman köylülerini korumak için yasaya eklenen bu madde nedeniyle büyükşehirlerin kırsalındaki köylerde faaliyet gösteren dev sanayi kuruluşları vergi muafiyeti avantajı kazanmıştı. Yapılacak bu değişikle sınırları içinde çok sayıda sanayi kuruluşuna ev sahipliği yapan İzmir'in Kemalpaşa Belediyesi'nin yıllık geliri 8,5 milyon lira artacak.   Yıl sonuna yetişecek Bütünşehir Yasası'nda yapılacak değişikliklerle ilgili Yeni Asır'a bilgi veren AK Parti MKYK Üyesi ve Manisa Milletvekili Hüseyin Tanrıverdi, ilçe belediyelerin sorunlarının giderilmesini amaçladıklarını ifade etti. Yasa değişikliğinin 2014 yılı sonuna kadar TBMM'nden geçeceği müjdesini veren Tanrıverdi, "Sayın Başbakanımız yerel yönetimlerin karşılaştığı güçlüklerle yakından ilgileniyor. Bu hafta içinde ilçe belediye başkanlarıyla görüşerek, sorunlarını dinleyecek. Kendisinin verdiği talimatla zaten yasa değişikliği çalışmalarına başlandı. Amacımız hem ilçe belediyelerinin gelirlerini artırmak hem de görev alanlarındaki belirsizlikleri ortadan kaldırmak. Yeni yasanın bazı hükümleri büyükşehir ile ilçe belediyelerini karşı karşıya getirebiliyor. Belediyeler arasındaki çekişmenin bedelini de vatandaş ödüyor. Yasalar insanın huzuru ve mutluluğu için yapılır. Bu anlamda huzursuz olan hemşerilerimizin huzurunu sağlamak adına bu düzenlemeler yapılacak" diye konuştu.   Başkanlar İsyanda Alıcık: Sıkıntımız ortak Nazilli Belediye Başkanı MHP'li Haluk Alıcık: Büyükşehir olan bütün ilçe belediyeleri aynı sorunla karşılaşıyor. Yasa ile belediyelerin bütçesinde yaklaşık yüzde 60 gelir kaybı oldu. Nazilli Belediyesi olarak tasarruf, tutum ve alternatif çalışmalarla hizmet yapmak için uğraşıyoruz. Yasada düzenleme yapılacağı duyumları alıyoruz. Bu noktada iktidar ve muhalefet milletvekilleri ile görüşerek eksiklerini, yanlışlıklarını anlatıyoruz. AK Parti hükümetinin gündeminde olduğunu bildiğimiz bu yasanın ekonomik sorunlarının çözülmesi gerektiğine inanıyoruz. Hizmetin vatandaşa daha iyi ulaştırılması için bu gerekli. Aksi halde belediyeler hizmet üretemez hale gelecek. Bu gerçek. İyi hizmet için gelir dengesinin düzelmesi gerekir. Yasa öncesi 110 bin nüfus üzerinden 2,9 Milyon TL İller Bankası'ndan destek alırken, şimdi 149 bin nüfusa 1,68 Milyon TL destek alıyoruz.   Badem: Paylar artsın Ödemiş Belediye Başkanı AK Partili Mahmut Badem: Büyükşehir Yasası ile kırsal hizmet alanı kat be kat büyüdü. Belediyelere verilen payların yeniden düzenlenmesi için girişimlerde bulunuyoruz. Bu konuda Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan ile üç kez görüştüm, hazırlıkların devam ettiği mesajını aldık. Yeni Büyükşehir Yasası ile birlikte belde ve köylerin tüzel kişiliğinin son bulmasının ardından kırsal alanı kat be kat büyüyen ilçe belediyeleri var. Bu belediyelerin yasada çok gözetilemediğini görüyoruz. Hizmet alanı genişlemesine karşın İller Bankası'ndan gelen payda düşüş yaşandı. Hizmet alanı Ödemiş gibi oldukça büyüyen bazı ilçeler mevcut.   ZAFER ŞAHİN  - YENİASIR
adminadmin