Türkiye
Giriş Tarihi : 17-03-2016 13:43   Güncelleme : 17-03-2016 13:43

Omv samsun'da elektrik üretmiyor!

Samsun'da OMV'nin doğalgaz santrali elektrik üretmiyor

Omv samsun'da elektrik üretmiyor!
Samsun'da OMV'nin doğalgaz santrali elektrik üretmiyor. Avusturyalı enerji devi OMV’nin Samsun’daki 600 milyon euroluk doğalgaz kombine çevrim santrali yatırımı iki aydır elektrik üretmiyor. Avusturya Büyükelçisi Klaus Wölfer, satın alınan doğalgaz ile üretilen elektrik satış fiyatının birbirini karşılamadığı için santralin iki aydır çalıştırılmadığını söyledi. Dünya Gazetesi'nden Ercan Üslü'nün haberine göre Avusturya Büyükelçisi Klaus Wölfer ve beraberindeki heyet, Samsun Valisi İbrahim Şahin’i ziyaret ederek enerji dışında turizm ve lojistik alanında yapılabilecek yeni iş anlaşmalarıyla ilgili bilgi alışverişinde bulundu. Wölfer, Samsun’da 2013 yılında üretime başlayan 890 MW’lik santralin ekonomik sebeplerle üretimini durdurduğunu açıkladı. Türkiye’nin elektrik ihtiyacının yaklaşık yüzde 3’ünü karşılama kapasitesine sahip santralde üretilen elektriğin satış fiyatının, satın alınan doğalgaz fiyatını karşılamadığını dile getiren Wölfer, bu nedenle iki aydır üretim yapılmadığı belirtti. Santral, yılda 7 milyar kW saat elektrik üreterek Türkiye’nin elektrik enerjisi arz güvenliğine katkıda bulunuyor. BAŞKA BİR AVUSTURYALI ŞİRKET HES YAPTIRACAK Diğer yandan Wölfer, Samsun’un Vezirköprü ilçesinde hidroelektrik santralı yapımı planlandığını aktardı. Avusturyalı yeni bir şirket tarafından Kuyuma çayı üzerinde 11 MW kurulu güce sahip santral inşa edileceğini aktaran Wölfer, toplantıda ayrıca Samsun’da kış turizmi ve lojistik alanda yeni işbirlikleri için fikir alışverişinde bulunuldu. KAYNAK: DÜNYA GAZETESİ
adminadmin