Fikir
Giriş Tarihi : 28-03-2022 13:06   Güncelleme : 28-03-2022 13:06

Silah sanayi beslensin diye Ukrayna kurban edildi!

Üsküdar Üniversitesi tarafından Bediüzzaman Said Nursi’nin 62’nci ölüm yıl dönümünde düzenlenen panelde ‘İslamofobi ve İslam karşıtı söylemler’ tartışıldı.

Silah sanayi beslensin diye Ukrayna kurban edildi!

 

Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, karanlıkla mücadele etmenin en güzel yönteminin  bir mum yakmak olduğunu belirterek “İslamofobi ile mücadele etmenin en güzel yolu da İslamiyetin güzelliklerini ve hakikatini anlatmaktır.” dedi. Atlantikçi yapının, NATO paktının bir düşmana ihtiyacı olduğu vurgusu yapan Tarhan, “Yeni düşman yeşil kuşak diyorlardı. Şu anda yeni düşman Sovyetler Birliği oldu. Dünya hakimiyeti oluşturmak için ve silah sanayisinin beslenebilmesi için yeni bir düşmana ihtiyaç var. Bir şekilde Ukrayna yeni kurban yapıldı.” ifadelerini kullandı.

Bediüzzaman Said Nursi, ölümünün 62. yıldönümünde Üsküdar Üniversitesi tarafından düzenlenen panelde anıldı. İslamofobi ve İslam Karşıtı Söylemler Paneli’nde dünyadan ve Türkiye’den çeşitli üniversitelerden bilim insanları İslamofobiyi çeşitli yönleriyle ele aldı. Pandemi önlemleri kapsamında çevrimiçi düzenlenen panel, Hafız Ahmed Kaya’nın okuduğu Kuran-ı Kerim tilaveti ile başladı. Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölüm Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Uygar Aydemir’in moderatörlüğünde gerçekleşen panelde açılış konuşmaları gerçekleştirildi.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Bediüzzaman 3 caddeyi; medrese, mektep ve tekkeyi birleştirdi”

Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Yönetim Üst Kurulu Başkanı Prof. Dr. Nevzat Tarhan, açılış konuşmasında Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerini 62’nci vefat yıldönümünde 9’ncu Anma ve Anlama Programı ile andıklarını söyledi. Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Risale-i Nur eserleri, Kur’an güneşinin çuhalarıdır, pırıltılarıdır, sızıntılarıdır, Kur-an’ın bu çağa bakan bir ışığı ve yorumudur. Bediüzzaman da bu çağda medrese, mektep ve tekkeyi birleştiren bir kişidir. Bu zamanda bu üç caddeyi ana caddede günümüze sunuyor.” dedi.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Risale-i Nur bütün insanların referansıdır”

Zaman geçtikçe özellikle gençlerde ciddi bir değişim yaşandığını vurgulayan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, sözlerine şöyle devam etti: “Gençler varoluşu çok sorguluyor. ‘Neden varım, ne için yaşıyorum, hayat nedir, hayatın sonu nedir ve sonsuzluk nedir?’ gibi soruları çok soruyorlar. Gençlerin akıllarındaki sorulara bu eserler çok güzel yanıtlar veriyor. Bu eserler arasındaki İhlas Risalesi ciddi bir tasavvuf dersi niteliğinde. Bu nedenle Bediüzzaman Hazretlerine herkesin ihtiyacı var. Bediüzzaman sadece Risale-i Nur’un takipçilerinin ve müminlerin bir referansı değildir, bütün insanların referansıdır. Bu gözle bakabilmek ve bu kaynaklardan faydalanabilmek çok önemli. O yüzden biz bu anma programlarını aslında anlama şeklinde daha çok devam ettirmek istiyoruz.”

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “ DÜNYA HAKİMİYETİ OLUİŞTURMAK VE Silah sanayi beslensin diye Ukrayna kurban yapıldı”

Bediüzzaman Said Nursi Anma ve Anlama Programı’nda neden İslamofobi konusunu seçtiklerini açıklayan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Birleşmiş Milletler, 15 Mart’ı İslamofobi ile Mücadele Günü olarak ilan etti. Victor Hugo’nun ‘Zamanı gelmiş fikirler en güçlü silahtır’ diye bir sözü var. Gerçekten de öyle olduğunu gördük. Atlantikçi yapının, NATO paktının düşmana ihtiyacı var. Soğuk savaş bittikten sonra 93 yılında Belçika’da bir toplantı yapılmıştı. Yeni düşman yeşil kuşak diyorlardı. Şu anda yeni düşman Sovyetler Birliği oldu. Dünyada İŞİD gibi yarı sentetik yapılar ortaya çıktı ve bitti. Fakat İslamofobi ve silah sanayi beslenemedi. Dünya hakimiyeti oluşturmak için ve silah sanayi beslensin diye yeni bir düşmana ihtiyaç var. Bir şekilde Ukrayna yeni kurban yapıldı. NATO da muhtemelen düşman konseptini değiştirecektir.” dedi.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Kalbimizi Allah’a bağlamamız gerekirken İslam’a bağladık”

Dünyada İslamofobi’nin aşağı yönde ilerleyeceği bir döneme denk geldiğimizi ifade eden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “İslamofobi konusunda çok daha şanslıyız. Bunu köpürtenlere ihtiyaç kalmadı. Bunun köpürtülmesi de İslam kültürünün hatasıydı. Biz kalbimizi Allah’a bağlamamız gerekirken, Allah ile gönül ve duygu bağını kurmamız gerekirken daha çok dünyasal bir İslam ile bağ kuruyoruz. Gelenek, hakikatin önüne geçmiş. Bu gelenekçi bakışı çok ciddi şekilde sorgulamak gerekiyor. Mevlevi İslam ile bu zamandaki İslam arasında çok fark var. İslamofobinin sebeplerinden birisi olarak bunu sayabiliriz. İslamiyetin orijinal çıkışındaki o merhamet ve şefkat vurgusu yapan Resulullah’ın hayatı şu anda geleneksel İslamda yok.” diye konuştu.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “En çok Türkiye’de İslamofobi var”

Din ve siyasetin aynı anda gösterilmesinin İslamofobi’yi ciddi anlamda artırdığını vurgulayan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Özellikle de yerli yani Müslüman İslamofobi’sini etkiliyor. İslamofobi’nin en büyük kısmı Türkiye’de var. 28 Şubat sürecini canlı yaşayanlardan biriyim. Bazı insanlar var, dindar birini gördüklerinde elektrik akımına kapılmış gibi davranıyorlar. Başörtülü insanlara omuz vuranların olduğunu biliyoruz. Böyle dönemler yaşadık. Bu nedenle tekrar yaşanmaması için muhakkak negatifle savaşmak gerekiyor. Karanlıkla mücadele etmenin en güzel yöntemi bir mum yakmaktır. İslamofobi ile mücadele etmenin en güzel yolu da İslamiyetin güzelliklerini ve hakikatini anlatmaktır. Toplumu bilinçlendirmek için de bu tarz çalışmalar yapmak gerekiyor.”

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Geçmişin özünü koruyarak bugüne yansıtabiliriz”

Prof. Dr. Nevzat Tarhan, ‘Bediüzzaman, Mehmet Akif ve Filibeli Hilmi Osmanlı’nın son dönemlerindeki o istibdat döneminden meşrutiyet-i meşrua diye bir özgürlükçü döneme geçişi istediler’ dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

“Aslında onların istediği yenilikçi bir yaklaşım. Geleneği koruyarak modernite ile gelenekçiliği birleştirmeye çalışmışlar fakat o dönemde anlaşılamamışlar. Bu tarzda gelenekçiliği sorgulayan bir modernlik oluşturulmuş. Biz gelenekçi olmuşuz. Şu anda da siyasal İslam diye bunu savunan kişiler tamamen gelenekçiler. Tabiri caizse Hamidizm var. Bunun psikolojideki karşılığı anakronizmdir. Anakronik kişiler geçmişte bir zamana takılır. O zamanı aynen yaşamak ister. Geçmişin özünü koruyarak bugüne yansıtabiliriz. Örneğin Mevlana’yı, Yunus Emre’yi neden bugünün kıyafeti içinde göremeyelim? Onları anlamak için onlar gibi giyinmek gerekmiyor. Onların özünü alıp bugünde yaşatabiliriz.”

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “İslamiyet hürriyete ve özgürlüğe müsait bir dindir”

Gelenekçiliği koruyarak moderniteyi oluşturamadığımız ve gelenekçilikte takılı kaldığımız için batı eğitimi almış yeni kuşakların böyle durumlarda ciddi bir korku yaşadığını belirten Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Osmanlı’nın son dönemlerindeki baskı yönetimini savunan bir yaklaşım, korku uyandırıyor, İslamofobi’yi artırıyor. Meşrutiyet-i meşrua’nın bugünkü karşılığı özgürlükçü demokrasidir. Bediüzzaman, Mehmet Akif ve Filibeli Ahmet Hilmi aslında İslamiyetin hürriyete ve özgürlüğe müsait bir din olduğunu, İslamiyetin yaşaması için otokratik yönetimlere gerek olmadığını ve özgürlüğün içinde daha kolay yaşandığını söylemişler. Korkuyu gidermek için özgürlükçü demokrasi ve İslamiyet arasında doku uyuşmazlığı olmamasını sağlamamız lazım.” diye konuştu.

Prof. Dr. Mehmet Zelka: “Müslümanların yaşadığı zulüm yeterince ve gereğince anlatılmamaktadır”

Üsküdar Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Mehmet Zelka, İslamofobinin İslam’dan korkmak anlamına geldiğini belirterek bu korkunun korku olmaktan çıkarak İslam düşmanlığı halini aldığını söyledi. İslamofobinin köklerinin hilal ile haç mücadelesinden geldiğini kaydeden Prof. Dr. Mehmet Zelka, haçlı zihniyetinin hiçbir zaman unutulmadığını söyledi. İslamofobinin önyargıların, sınırlamaların, ayrımcılıklar ve şiddetin Müslümanlara ve İslama karşı uygulandığı geniş bir sistemden oluştuğunu kaydeden Prof. Dr. Mehmet Zelka, “Tanımlamayı Müslümanların reddedilmesi ve onların kültüründen siyasal ve dini etkinliklerinden korkulması olarak yapmak mümkün. Bu korkular direkt inanç sistemini karşısına almaktadır. İslam’a karşı uygulanan ayrımcılığın sonucu olarak Müslümanlara karşı yapılan fiziki ve veya ruhsal saldırılar Müslüman düşmanlığı ve Müslüman karşıtı ırkçılık olarak tanımlanabilir.” dedi. Prof. Dr. Mehmet Zelka, Müslümanların günümüzde dünyanın çeşitli yerlerinde uğradıkları zulümlerin yeterince ve gereğince anlatılmadığını da belirterek özeleştiri yapılması gerektiğinin altını çizdi.

Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç: “Müslümanlar kendilerini doğru anlatmalı”

Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü  Tasavvuf Kültürü ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim üyesi, IRCICA Genel Direktörü ve Büyükelçi Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç, Müslümanlara yönelik zıtlık, dışlama ve ötekileştirmenin çok eskilere dayandığını ve bundan sonra da olacağını söyledi. Müslümanların kendini en doğru şekilde anlatması gerektiğini kaydeden Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç, “Nasıl bir din felsefemiz var? Nasıl bir dünya görüşümüz var? Sanatımızla, edebiyatımızla, insanlığımızla biz bunu ortaya koyalım. Ayet-i kerimede ‘Hak gelince batıl zail olur’ diyor. Batıl kendi kendine zail olur demiyor. Hak geldiği anda batıl yanlış anında duramaz, terk eder orayı. O açıdan biz doğruyu ortaya koymaya çalışalım. Batılın gideceği kanaatindeyim. Çuvaldızı biraz da kendimize batırmamız gerekiyor. Bazı dış mihraklarca üretilen El Kaide benzeri hareketlerle kendinizi bir Avrupalı’nın ya da Batılı’nın yerine koyun, ‘Kafamı ne zaman kesecekler?’ diye birileri korkuyla beklerse, bir tür İslamofobinin oluşmasında da bizim içimizden çıkan bazı kişilerin katkılarıyla da İslamofobi köpürtülüyor.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi Çağın Vicdanı Öğrenci Kulübü Başkanı Nursena Yılmaz da her sene düzenlenen etkinliğin bu sene 9’uncusunu gerçekleştirdiklerini belirterek bu sene İslamofobi ve İslam Karşıtı Söylemler temasını ele aldıklarını söyledi. İslamofobinin en büyük sebebinin İslam’ı tanımamak ya da yanlış tanımak olduğunu kaydeden Yılmaz, panelin faydalı olacağına inandıklarını söyledi.

İslamofobi pek çok yönüyle tartışıldı

Açılış konuşmalarının ardından iki oturumdan oluşan panel gerçekleştirildi. İlk oturumda moderatörlüğü Üsküdar Üniversitesi İTBF Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Asil Özdoğru yaptı. İstanbul Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Yıldız, “Psiko-Politik Araçsal Bir Söylem Olarak İslamofobi” başlıklı bir sunum yaparken; İstanbul Türk-Alman Üniversitesi’nden Doç. Dr. Enes Bayraklı da “21. Yüzyılın Hâkim İdeolojisi: İslamofobi” başlıklı bir konuşma yaptı. Birinci oturum İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nden Prof. Dr. Özcan Hıdır’ın “Avrupa İslamı Projesi ve İslamofobi: Batı İslam’dan mı, Müslümanlardan mı Korkuyor?” başlıklı sunumuyla sona erdi.

Hindistan ve Rusya’da İslamofobi örnekleri anlatıldı

Panelin ikinci oturumunun moderatörlüğünü ise Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’nden Prof. Dr. Sevim Işık yaptı. Malezya Uluslararası İslam Üniversitesi’nden Prof. Dr. Thameem Ushama,  “Hindistan’da İslamofobinin Kısa bir Tarihçesi ve Müslümanlara Etkisi” başlıklı sunumuyla katıldı.

İstanbul İbn-i Haldun Üniversitesi’nden Linda Hyökki’nin “Beyazlık ve Finlilik-Geçmişte ve Günümüzde Irkçılaşmanın Biçimleri ” başlıklı konuşmasıyla katıldığı panel, ABD Duke Üniversitesi’nden Doç. Dr. Mustafa Tuna’nın “Müslüman Karşıtı Söylemin Globalleşmesi Çerçevesinde Rusya’da Risale-i Nur’ un Yasaklanması” başlıklı konuşmasıyla sona erdi. Panel Üsküdar Üniversitesi resmi Youtube sayfasından da yayınlandı.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan

Recep YAZGANRecep YAZGAN